حوزه اجتماعی

اعلام آمادگی همراهی شورای شهر با دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در ارتقاء زیرساخت‌های حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۰:۰۶ | تعداد بازدید: 28

 

نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه و شورای شهر با حضور روسای دانشگاه و شورای شهر با محوریت همکاری‌های بین بخشی در خصوص مشکلات حوزه سلامت شهرستان و رفع موانع مرتبط با آن در محل دفتر شورا برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی امور مشارکت‌های اجتماعی در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر طی سخنانی به پتانسیل‌های موجود در شهرستان و زمینه فعالیت‌های مشترکی که دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند با شورای شهر ایجاد نماید اشاره کرد و افزود: تربت‌حیدریه مرکز پایلوت درمان در جنوب خراسان رضوی می‌باشد و جمعیت قابل ملاحظه‌ای تحت پوشش دارد ولی به معنای واقعی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب ندارد.

سید مهدی وقفی با تاکید بر شیوع بیماری کرونا گفت: در حال حاضر این بیماری بر مشکلات نظام بهداشت و سلامت افزوده‌است و با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به تمام ادارات، همه برای حفظ سلامت شهروندان موظف به رعایت نکات پیشگیری می‌باشیم.

وقفی در ادامه با اشاره به لزوم ارتقا زیرساخت‌های حوزه سلامت گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان تربت‌حیدریه تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسین(ع) می‌باشد.

 در ادامه این نشست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بر لزوم همکاری دانشگاه و شورا در راستای توسعه زیرساخت‌های سلامت تاکید کرد و افزود: اقدامات مشترکی را می‌توانیم با کمک و همراهی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در راستای بهبود وضعیت سلامت شهر انجام دهیم.

دکتر حسین ابراهیم‌پوربا تشریح وضعیت فعلی دانشگاه و چشم‌انداز و برنامه‌های خود برای ارتقاء دانشگاه گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های حال حاضر دانشگاه اخد مجوز راه‌اندازی دانشکده پزشکی و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسین(ع) می‌باشد.

وی افزود:  ضعف زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان مانع رسیدن تربت‌حیدریه به جایگاه واقعی خود شده‌است و متاسفانه درشرایط بحران امکانات لازم برای امداد رسانی و ارائه خدمات نداریم و یقینا با مشکل مواجه می‌شویم و ما در تلاشیم با کمک مسئولین محترم شهر تا حد امکان این موانع را رفع نماییم.

دکتر ابراهیم‌پور خاطر نشان کرد: شورای شهر می‌تواند دانشگاه علوم پزشکی را در خصوص انشعابات مورد نیاز بیمارستان امام حسین‌(ع) مانند آب، برق، گاز و فاضلاب کمک نماید؛ هم‌چنین زمینی که در اختیار شهرداری می‌باشد را طی تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت همراه‌سرای بیمارستان نهم دی و اورژانس که خیرین نیک‌اندیش هزینه ساخت آن را تقبل نموده‌اند را به دانشگاه واگذار نماید.